۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۰۷

منوچهری:

300بهره بردار در دشتی بیمه شدند

300بهره بردار در دشتی بیمه شدند

بوشهر-معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان  بوشهر گفت:در استان بوشهر شهرستان دشتی بیشترین بیمه شده را دارا است و تاکنون نیز 300بهره برداربیمه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی منوچهری صبح یکشنبه در نشست با مسئولین شهرستان دشتی اظهار داشت: قرار بود که بیمه کشاورزی تا پایان برنامه چهارم 50 درصد محصولات کشاورزی تحت پوشش بدهد ولی این امر محقق نشد و پرداخت غرامت صندوق بیمه با هزینه های کشاورزی هم خوانی ندارد.

وی افزود: عمده کشاورزان با بیمه مشکل دارند و صندوق بیمه نیز اعلام کرده دو هزارو500 میلیارد بدهی داریم و با وجود این بدهی امکان این محصولات جدید را تحت پوشش بدهیم وجود ندارد.

منوچهری ادامه داد: در هدفمندی یارانه ها نیز هزینه تولید صددرصد افزایش پیدا کرده و در سه سال اخیر نهاد های تولید نیز 500 درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در فاز دوم هدفمندی یارانه ها کشاورزان بصورت ویژه دیده شوند تا این قشر زحمت کش دچار خسارت نشوند.

منوچهری در خصوص بیمه کشاورز نیز گفت:با تعامات صورت گرفته  با صندوق بیمه ، بیمه کشاورزان  در حال انجام است و این شهرستان یکی از شهرستانهایی است که بیشترین بیمه در آن صورت گرفته و بیش از 300 واحد بهره برداری بیمه شده اند.

وی با بیان اینکه هر واحد می تواند 5نفر را بیمه کند خاطر نشان کرد:در سال 90 پروژه باغات سرمک اجرا شد ودو استخر ساخته وهمچنین نهال وآبیاری نیز در آنجا صورت گرفت.

منوچهری با تاکید براینکه احداث ترمینال در این بخش ضروری است ادامه داد:در زمان برداشت محصول حدود 40 هزار تن محصول برداشت می شود که برای رفاه حال کشاورزان احداث ترمینال ضورری است و ما نیز در این زمینه همکاری لازم بعمل خواهیم آورد.

وی اضافه کرد:در سالهای گذشته شهرستان دشتی در تولید گندم جزو شهرستانهای برتر استان بوشهر بوده ولی در حال حاضر در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارد که می طلبد در منطقه طسوج نسبت به کشت این محصول بیشتر همت کنند.

منوچهری در خصوص برقی کردن چاههای کشاورزی نیز گفت:برقی کردن چاههای کشاورزی از حوزه وزارت جهاد خارج است واین موضوع از اختیارات وزارت نیرو است.

وی بیان کرد:در خصوص کمک بلاعوض به کشاورزان زلزله زده نیز از طریق استاندار بوشهر مکاتباتی با معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته که امیدواریم این نیزمشکل حل شود.

 

کد خبر 2293588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha